Háčkovaná dečka k Veľkej noci

Hackovana decka k Velkej noci navod na hackovanie

Háčkovaná dečka k Veľkej noci sa háčkuje technikou flanderskej čipky. Predlohu na háčkovanie nájdete v tomto článku.

Háčkovaná dečka k Veľkej noci

Háčkovanie technikou flanderskej čipky je pre mňa vždy výzvou na pozornosť, logiku a trpezlivosť. Ani táto dečka nebol výnimkou. Pozostáva zo samostatných vajíčok, ktoré sa neskôr spájajú do dečky. Dajú sa, samozrejme, použiť aj samostatne. Stačí ich naškrobiť a zavesiť. Ja som si pár urobila navyše na zavesenie a ostatné som pospájala do zaujímavej dečky.

flanderska cipka hackovany obrusok k Veľkej noci navod na hackovanie

Na háčkovanie som použila háčik číslo 1,25 mm a svetlobéžovú priadzu Maxi (6282). Pri tejto háčkovanej dečke sa dajú farby akokoľvek meniť a kombinovať. Každé vajčíko môžete uháčkovať v inej farbe, alebo si vybrať kombináciu vašich obľúbených farieb, aby vám dečka ladila k interiéru. Ak dávate prednosť striedmosti, voľte jednofarebné prevedenie tak ako ja.

Pri háčkovaní vajíčok a ich spájania do dečky postupujte podľa tohto návodu:

hackovane vajicka postup na hackovanie flanderska cipka (2)

hackovane vajicka postup na hackovanie flanderska cipka_

 

 

hackovane vajicka postup na hackovanie flanderska cipka bruges lace doily

 

 

Háčkovaná dečka sa háčkuje v štyroch etapách. Najskôr uháčkujete sedem vajíčok. Môžete urobiť každé iné, tak ako som to urobil ja, alebo si môžete vybrať jeden vzor, ktorý sa vám najviac páči, alebo bude pre vás najmenej zložitý, a tie potom pospájať do dečky. Všetky háčkované vajíčka majú rovnaký princíp háčkovania – najskôr uháčkujete základnú stuhu, ktorá pozostáva zo 4 dlhých stĺpikov a bočných slučiek zo 6 retiazkových očiek. Uháčkujeme 38 riadkov, priadzu ukončíme a stužku zošijeme.

navod na hackovane vajicko flanderska cipka

hackovane velkonocne vajicka dekoracie k Velkej noci navod na hakcovnaie (1)

hackovane velkonocne vajicka dekoracie k Velkej noci navod na hakcovnaie (2)

hackovane velkonocne vajicka dekoracie k Velkej noci navod na hakcovnaie (3)

hackovane velkonocne vajicka dekoracie k Velkej noci navod na hakcovnaie (5)

Následne budeme háčkovať stredy vajíčok.

velkonocne hackovane vajicka navod na hackovanie

Ďalším krokom bude pospájať vajíčka dokopy. Spájať ich budeme stužkou, ktorá tiež zo 4 dlhých stĺpikov a bočných slučiek zo 6 retiazkových očiek. V procese háčkovania sa budeme  prichytávať o dve horné slučky vajíčok takto: 3 retiazkové očká, 1 krátky stĺpik do slučky vajíčka, 3 retiazkové očká. Tatko prichytíme všetky vajíčka. Stužku ukončíme a zošijeme.

velkonocne vajicka flanderska cipka navod na hackovanie

Teraz uháčkujeme stred – 10 retiazkových očiek spojíme do kruhu. 1 retiazkové očko ako náhrada za 1 krátky stĺpik, 8 retiazkových očiek, 1 krátkym stĺpkom sa prichytíme o slučku stužky, 8 retiazkových očiek, 1 krátky stĺpik do stredového kruhu. Takto prichytíme všetky slučky stužky.

velkonocna hackovana decka navod

Zostáva nám uháčkovať spojenia medzi vajíčkami. Priadzu nadpojíme v mieste označenom písmenom M a háčkujeme podľa schémy.

bruges lace doily flanderska cipka decka k Velkej noci

Hotovú dečku naškrobíme a vystrieme pomocou špendlíkov. Hotová dečka má priemer 33 cm.

hackovana decka k Velkej noci postup na hackovanie

Bez komentárov

Pridaj komentár

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

*
*