Háčkovaný hrošík – návod

Návod na háčkovaného hrošíka nájdete v tomto článku. Prečítajte si podrobný postup, ako uháčkovať túto milú handmade hračku a uháčkujte si malého horcha – roztomilé háčkované zvieratko.

Háčkovaný hrošík – návod

Na háčkovanie hrošíka budete potrebovať háčik číslo 4 mm, akrylovú priadzu Dora 022 – mentolová zelená/pepermintová (návin: 100g cca 250m) a výplňový materiál.

Háčkovaný hroch postup na háčkovanie

Použité skratky:

MK – magický kruh

KS – krátky stĺpik

Hrošíka začíname háčkovať od nôh.

Nohy hrošíka

1) MK, 5 KS

2) 2 KS do každého KS (10 KS)

3) 1 KS, 2 KS (15 KS)

4) 15 KS háčkovaných iba za zadné očko

5) – 10) 15 KS

Odstrihneme niť z prvej nohy a druhú uháčkujeme rovnako. Po dokončení druhej nohy hrocha niť nestrihajte, pretože budeme v háčkovaní nadväzovať a obe nohy spojíme retiazkovými očkami.

Telo hrošíka

4 RO a potom 15 KS okolo prvej nohy, 4 KS do retiazkových očiek, 15 KS okolo druhej nohy. Vyznačte tento bod označovačom.

1) v spojovacom diele medzi nohami (retiazka zo 4 RO), 4 x 2 KS do nasl. KS, potom KS dookola (celkom 42 KS)

2) 42 KS

3) 16 KS, 9 x (1 KS, 2 KS), 8 KS (50 KS)

4) – 10) 50 KS

Nohy aj časť tela, ktoré sú hotové pevne napchajte výplňovým materiálom.

11) 29 KS, 5 KS preskočiť, 17 KS. (45 KS)

Výsledné zalomenie stlačte dovnútra a napnite nit tak, aby nad zadkom nebola príliš veľká medzera. Neskôr, po dokončení 20. riadku, do tejto medzery prestrčíme chvostík a  prišijeme. (Chvostík háčkujeme samostatne takto: 7 RO, 6 KS.)

12) – 13) 45 KS

14) 16 KS, 2 KS zháčkovať, 20 KS, 2 KS zháčkovať, 5 KS (43 KS)

15) 26 KS, 2 KS zháčkovať, 15 KS (42 KS)

16) 5 KS, 2 KS zháčkovať, 2 KS zháčkovať, 8 KS, 2 KS zháčkovať, 19 KS, 2 KS zháčkovať, 2 KS (38 KS)

17) 38 KS

18) 14 KS, 2 KS zháčkovať 17 KS, 2 KS zháčkovať, 3 KS (36 KS)

19) 36 KS

20) 14 KS, 2 KS zháčkovať, 16 KS, 2 KS zháčkovať, 2 KS (34 KS). V tomto riadku prišijeme chvostík. Bude sa nám to robiť najlepšie a uzlíky môžeme pekne schovať vnútri.

21) 34 KS

22) 13 KS, 2 KS zháčkovať 15 KS, 2 KS zháčkovať, 2 KS (32 KS)

23) 32 KS

24) 4 x (6 KS, 2 KS zháčkovať) (28 KS)

25) 4 x (5 KS, 2 KS zháčkovať) (24 KS)

26) 6 x (2 KS, 2 KS zháčkovať) (18 KS)

27) 18 KS. Telo vypcháme.

28) 6 x (1 KS, 2 KS zháčkovať) (12 KS)

29) 12 KS

Hlava hrošíka

1) 12 x 2 KS do každého očka (24 KS)

2) 12 x (1 KS, 2 KS do nasl. očka) (36 KS)

3) 12 x (2 KS, 2 KS do nasl. očka) (48 KS)

4) 48 KS

5) 12 x (3 KS, 2 KS do nasl. očka) (60 KS)

6) – 16) 60 KS

Bezpečnostné očká umiestnime medzi 13. a 14. riadkom.

17) 6 x (8 KS, 2 KS zháčkovať) (54 KS)

18) 6 x (7 KS, 2 KS zháčkovať) (48 KS)

19) 48 KS

20) 6 x (6 KS, 2 KS zháčkovať) (42 KS)

21) 6 x (5 KS, 2 KS zháčkovať) (36 KS)

22) 36 KS

23) 6 x (4 KS, 2 KS zháčkovať) (30 KS)

24) 6 x (3 KS, 2 KS zháčkovať) (24 KS)

Hlavu vypcháme.

25) 6 x (2 KS, 2 KS zháčkovať) (18 KS)

26) 6 x (1 KS, 2 KS zháčkovať) (12 KS)

27) 6 x 2 KS zháčkovať (6 KS)

Pomocou ihly na pletenie pretiahnite nit cez každý zo zvyšných stehov sprava doľava, zatiahnite a urobte uzlík. Spracte niť do vnútra hlavy.

Ňufák hrošíka

Uháčkujeme retiazku z 10 retiazkových očiek.

1) Do druhého očka od háčika 1 KS, ďalej do každého očka po jednom KS (9 KS). Do posledného očka uháčkujte ďalší KS a potom pokračujte v práci v kruhu na spodnej strane retiazky tak, aby sa vytvoril ovál takto: 7 KS, 2 KS do nasl. očka, 2 KS do nasl. očka,  7 KS, 2 KS do nasl. očka, 2 KS do nasl. očka. Sem dajte označovač riadku, lebo odtiaľto budeme rátať začiatok práce pre nasl. riadok.

2) 8 KS, 2 KS do nasl. očka, 2 KS do nasl. očka, 9 KS, 2 KS do nasl. očka, 2 KS do nasl. očka, 1 KS (26 KS)

3) 10 KS, 2 KS do nasl. očka, 1 KS, 2 KS do nasl. očka, 10 KS, 2 KS do nasl. očka, 1 KS, 2 KS do nasl. očka (30 KS)

4) 10 KS, 2 KS do nasl. očka, 3 KS, 2 KS do nasl. očka, 10 KS, 2 KS do nasl. očka., 3 KS, 2 KS do nasl. očka (34 KS)

5) 11 KS, 2 KS do nasl. očka, 4 KS, 2 KS do nasl. očka, 11 KS, 2 KS do  nasl. očka, 4 KS, 2 KS do nasl. očka (38 KS)

6) 12 KS, 2 KS do nasl. očka, 5 KS, 2 KS do nasl. očka, 12 KS, 2 KS do nasl. očka, 5 KS, 2 KS do nasl. očka (42 KS)

7) – 9) 42 KS

10) 12 KS, 2 očká zháčkovať, 5 KS, 2 očká zháčkovať, 12 KS, 2 očká zháčkovať, 5 KS, 2 očká zháčkovať (38 KS)

Na šitie nechajte visieť dlhú niť a medzi 1.-13. riadkom hlavy prišite papuľku na hlavu. Pred úplným prišitím papuľky ju vypchajte. Umiestnite papuľu priamo pod oči.

Nosné dierky na ňufáčik hrošíka (uháčkujeme 2 x)

Urobíme magický kruh.

1) 6 KS do kruhu.

Nechajte dlhší koniec priadze. Nosné dierky prišite dva riadky nad začiatkom začiatočnej retiazky ňufáka so vzdialenosťou 5 – 6 očiek od seba. Prichyťte ich iba zospodu a zvrchu, nemusíte ich obšívať celé kolom dokola.

Ruky hrošíka (uháčkujeme 2 x)

Urobíme magický kruh.

1) 4 KS do kruhu, utiahnite

2) 4 x 2 KS do každého očka (8 KS)

3) – 22) 8 KS

Ruky mierne vypchajte a prišite na boky tela horšíka.

Ušká hrošíka

Urobíme magický kruh.

1) 6 KS do kruhu.

2) 6 x 2 KS do každého očka (12 KS)

3) – 5) 12 KS

Ušká preložte a prišite na boky hlavy horšíka približne 4 centimetre od očí hrošíka

Hotový háčkovaný hroch má 26 centimetrov a spotrebovala som naňho jedno klbko priadze.

Keďže sa blíži deň svätého Valentína, pridala som hrošíkovi aj malé háčkované srdiečko. Návod, ako uháčkovať takéto 3D srdiečko nájdete tu: Háčkované 3D srdiečko.

               Moje malé zlatíčko, utieklo mi srdiečko.

              Keď ho chytíš bude Tvoje, na oplátku pošli svoje.

Originálny návod v nemeckom jazyku nájdete v časopise hakeln a jeho autorkou je Jessica Diaz.

Bez komentárov

Pridaj komentár

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

*
*